تجربه رانندگی «رنو کولئوس»؛ تازه وارد بازار خودروی کشور + تصاویر
 

«مجله ماشین» - «کولئوس» برای اولین‏بار در سال ۲۰۰۰ میلادی و در قالب یک کانسپت تنومند و زیبا معرفی شد. طراحی «کولئوس» کاری بود از سر طراح معروف رنو یعنی «پاتریک لکوم» و طراحی فضای داخلی به «راس هیوارد» (که چندی بعد مسؤول پروژه کوتاه مدت طراحی مدل فیس لیفت شده خودروی«سمند» در «ایران خودرو» شد)محول  گردید اما در سال ۲۰۰۵ پروژه اجرایی «کولئوس» رسماً کلید خورد و براساس یک برنامه تعیین شده طراحی بدنه و داخل خودرو توسط رنو و مراحل توسعه و پردازش تولید به دست نیسان انجام گرفت.

شایان توجه است، نمونه مورد آزمایش مربوط به نسل قبل رنو کولئوس بوده، و محصولی که قرار است به زودی در بازار خودروی کشور عرضه شود دستخوش تغییراتی شده است.


ضمن اینکه تولید خودرو در کارخانه رنو-سامسونگ در بوسان کره جنوبی به انجام می‏رسید. 
«کولئوس» در بازار کره جنوبی با عنوان رنو-سامسونگ qm5 به فروش می‏رسد. 
طراحی آن ترکیبی از دو کانسپت رنو یعنی «کولئوس» کانسپت و «ارگووس» بوده و نیم نگاهی به رقبای هم وطنش همچون پژو ۴۰۰۷ داشته است. 
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، اولین مواجهه با این اتومبیل شاید با حسی عجیب همراه باشد، چهره‏ای ترکیبی از کانسپت و یک خودرو تولیدی و برندی که در طول سال‏های متمادی هویت طراحی و روند کاری تیم طراحی آن به همراه دیگر برند صاحب نام یعنی ب‏‏ام‏و به عنوان معماران اصلی طراحی خودرو در دنیا شناخته می‏شوند. به هر حال باید پذیرفت که امروزه دیگر برند در دنیای خودرو به تنهایی نمی‏تواند عامل اصلی در قبولی یا رد یک طراحی و پیکره‏سازی قوی یا ضعیف باشد.


 

 


سیستم ورود به خودرو به صورت کی لس (key less) بوده و سنسورهای آن در هر چهار طرف به صورت کامل تعبیه شده‏اند. با ورود به فضای داخلی «کولئوس» ظرافت و زیرکی طراحی فرانسوی به خوبی آشکار می‏شود. طراحی داشبورد زیبا، ساده و کارا است ضمن اینکه پوشش نرم پوسته بالایی داشبورد حس خوبی به شما می‏دهد. بر خلاف نمونه دو رنگ داشبورد در خودرو مورد آزمایش ادوات داخلی یکپارچه مشکی بود که باعث می‏شود بهتر بتوان آن را با دیگر رقبای تازه وارد مقایسه کرد. سادگی فرم‏پردازی، پرهیز از شلوغی در چیدمان کلیدها و کنترلرها و راحتی دسترسی، از مهمترین نکات قوت در طراحی فضای داشبورد «کولئوس» است، هر چند اندکی با محل ورود کارت و کلید استارت ماشین شاید مشکل داشته باشید که آن نیز به مرور بر طرف می‏شود.

کیفیت و راحتی صندلی‏ها با توجه به موقعیت قرارگیری و سطح بزرگ شیشه به نظر کافی، راحت و مناسب می‏آید. به عبارت دیگر کنترل و احاطه راننده به فضای بیرون کامل است. 
سیستم تهویه دوگانه، سیستم صوتی، فرمان برقی با قابلیت بسیار خوب، bose و مهمتر از آن ترمز دستی برقی که در کنسول وسط قرار گرفته، باز هم «کولئوس» را متفاوت از دیگر رقبایش قرار می‏دهد. سایر تجهیزات «کولئوس»، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها، باز شدن درها و قطع شدن سوخت در هنگام تصادف، کروز کنترل سنسور باران، چراغ‏های زنون با چراغ‏های روشن‏کننده گوشه‏ها و آینه وسط الکترو کرومیک هستند. 
با قرارگیری پشت فرمان، دید کاملی از جلو آمپر خواهید داشت. همانند تمامی محصولات فرانسوی در «کولئوس» با برخی ظرایف طراحی داخلی روبه‏رو می‏شوید که به نظر در دیگر رقبای شرقی و غربی کمتر قابل مشاهده است.

وجود دو مخزن مخفی در زیر پایی عقب جهت قرار دادن برخی لوازم، میزهای تاشو پشت صندلی‏های جلو، جعبه داشبورد 15 لیتری مجهز به خنک‏کننده، جانمایی خروجی هوای سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف عقب روی ستون c، جانمایی داخلی زیبا و هوشمندانه کنسول میانی و از همه مهمتر، نحوه خوابیدن صندلی‏های ردیف دوم به صورتی که با حرکت اهرم پشت در پنجم ابتدا صندلی به جلو خم شده و سپس پشتی روی آن می‏خوابد همچنین آینه کنترل کودک که به صورت محدب و در کنسول سقفی جلو خودرو در نظر گرفته شده و در نهایت در پنجم دو تکه، مواردی است که «کولئوس» را اندکی متفاوت از دیگران نشان می‏دهد. 
جلو پنجره استیل بزرگ، چراغ‏های زنون همراه با نوارهای led و سپر جدید با خطوطی زیبا و هماهنگ، چهره جذابی به این خودرو بخشیده است. البته این اتومبیل نسبت به دو حریف شرقی کاربردی تر بوده، سواری نرم‏تری همچون یک خودرو سواری داشته و تا مدت‏ها شما را با جزئیات طراحی داخلی خود مشغول می‏سازد.

رنو «کولئوس» در حال حاضر در دو نوع تک دیفراسیل و دو دیفرانسیل با موتور 2500 سی‏سی 4 سیلندر با 16 سوپاپ در ایران عرضه شده که از حداکثر توانی معادل 170 اسب‏بخار در دور موتور 6000 rpm و حداکثر گشتاور 226 نیوتن‏متر در دور موتور 4400 دور در دقیقه برخوردار بوده و این موتور قادر خواهد بود خودرو را به حداکثر سرعت 183 کیلومتر در ساعت برساند. 
با توجه به همکاری مشترک نیسان و رنو، جعبه دنده عرضه شده برای این خودرو از نوع cvt است که به لطف آن شتاب‏گیری خودرو خوب بوده که در شرایط استاندارد شتاب صفر تا 100 «کولئوس» 9 ثانیه برای نوع تک دیفرانسیل و 3/9 برای نوع دو دیفرانسیل ثبت شده است.

 

مصرف سوخت اعلام شده توسط کارخانه برای رانندگی در خارج شهر به ترتیب 9/7 و 8 و در سیکل ترکیبی 3/9 و 5/9 برای نوع تک و دو دیفرانسیل است. از نظر ایمنی این اتومبیل دارای استاندارد 5 ستاره ایمنی اروپا بوده و از نظر استاندارد آلایندگی یورو 4 را دارا است. «کولئوس» دارای ترمزهای دیسکی پره‏ای خنک‏شونده با هوا در جلو و عقب بوده که به سیستم‏های ضد قفل abs و سیستم ترمز اضطراری aba، سیستم کنترل پایداری esp مجهز است. سیستم ترمز دستی هم در این خودرو به صورت برقی است و در هنگام شروع حرکت به صورت خودکار رها شده و در هنگام قرار دادن دسته دنده در حالت پارک به طور خودکار فعال می‏گردد. تایرهای مورد استفاده در نوع تک دیفرانسیل 17/60/225 و در نوع دو دیفرانسیل 18/55/225 است. 
«کولئوس» در نوع تک دیفرانسیل به صورت خالی 1564 کیلوگرم وزن دارد و نوع دو دیفرانسیل آن 58 کیلوگرم سنگین‏تر است. 

 

اخبار مرتبط :

پارس خودرو، کولئوس را در جمع نمایندگان منتخب رونمایی کرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 244
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 786
بازدید ماه : 12973
بازدید کل : 462687
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2